3 cechy hostingu, które sprawią, że Twoja strona będzie słabiej pozycjonowana
Hosting, czyli udostępnianie miejsca na serwerze zewnętrznym, zdecydowanie ma wpływ na sprawność strony. To od jakości wybranego połączenia zależy, ile osób odwiedzi Twoją stronę. Z kolei jej bezawaryjność pozwoli Ci zatrzymać przy sobie klienta. Jednak nie wszyscy wiedzą, że hosting ma również wpływ na pozycjonowanie – to z kolei, im wyżej znajdujesz się w wynikach wyszukiwania, ma przełożenie na realny zysk.
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Bycie widocznym w sieci – czasem jednoznaczne ze znalezieniem się na pierwszej stronie wyszukiwań Google – jest oznaką sukcesu. To nie tylko praktyczne stwierdzenie, że wybierają Cię tłumy ludzi, ale też poświadczenie jakości Twoich produktów lub usług. Dzięki pozycjonowaniu możesz jedynie zyskać na popularności, a to z kolei pozwoli Ci rozwijać firmę. Nie ma zatem żadnych przeciwwskazań do tego, by zacząć pozycjonować.
Jednak pozycjonowanie to nie tylko wprowadzane w życie porady i ułatwienia. Na to, gdzie plasuje się Twoja strona, wpływ mają też techniczne aspekty. Wyobraź sobie, że twoja strona jest jak drugi człowiek. Dbasz o nią, dostarczasz jej znakomite udogodnienia i chcesz, by nic jej nie powstrzymało. Jednak nie liczy się tylko to, jak wygląda to, co ludzie widzą, ale i to, co zostało ukryte. W końcu na pierwszy rzut oka ciężko stwierdzić, co komuś dolega.
Jakie cechy powinien mieć dobry hosting?
Jako że to właśnie od niego w dużej mierze zależy techniczna sprawność serwisu, musi zapewniać nie tylko dostępność, czyli ciągłe działanie, ale też wydajność. To od niej zależy szybkość reagowania na polecenia potencjalnego klienta. Warto też bliżej przyjrzeć się skalowalności, czyli możliwości poszerzania lub obniżania dostępnych zasobów. Są to absolutne podstawy, na które musisz zwrócić uwagę, wynajmując serwer od firmy zewnętrznej.
Jakie cechy hostingu wpływają na słabsze pozycjonowanie strony?
Hosting może dawać Twojej firmie warunki do rozwoju lub zaprzepaszczać jej szanse. Przede wszystkim upewnij się, że masz na nim wystarczająco
miejsca – ściskając delikatne dane, zapewne ich nie uszkodzisz, ale z pewnością strona nie będzie tak płynna, jak być powinna, co da się zauważyć. Być może nie jest to bezpośrednia przyczyna Twojej niskiej pozycji, ale z pewnością nie sprzyja wzrostowi przeglądania Twojej strony. To zaś ma swoje konsekwencje.
Kolejnym problemem jest bezpieczeństwo – niezależnie od tego, czy samodzielnie stawiasz serwer, czy wynajmujesz hosting, klient szybko zrezygnuje z zakupów na stronie, która nie jest objęta szyfrowaniem. Certyfikat SSL to zdecydowanie podstawa – tak samo, jak w poprzednim przypadku, brak SSL może zniechęcić ludzi do tego, by nawiązać z Tobą kontakt – niezależnie, czy chodzi o współpracę czy transakcję handlową.
Spore znaczenie ma również to, jak często dochodzi do awarii i przerw w działaniu strony. Jeśli są to rzadkie usterki, a nie częste potknięcia lub ataki hakerskie, nie jest źle. Gorzej, gdy problem narasta do niebotycznych rozmiarów, a Twoja strona zostaje odcięta na długi czas. Brak wsparcia technicznego gotowego w ciągu kilku chwil postawić serwer na nogi lub brak zasilania awaryjnego w przypadku braku prądu utrudnia pozycjonowanie.
Dobry hosting będzie myślał za Ciebie
Dbając o bezpieczeństwo strony, o płynność jej działania i bezawaryjność, hosting eliminuje ewentualne problemy techniczne. Te z kolei przekładają się na wygodę korzystających ze strony internautów. Wielu z nich nie zwraca na to uwagi. Jednak gdy brakuje któregoś z tych podstawowych elementów, od razu to zauważą.
Dlatego tak ważne jest, by wszystkie aspekty techniczne i elementy wizualne łączyły się i zgrabnie przedstawiały to, co proponujesz swojemu klientowi. Pamiętaj, że godny zaufania usługodawca wyeliminuje wszelkie zwątpienia jeszcze zanim się pojawią – będzie przeciwdziałał wszystkim trzem cechom – zagrożeniom bezpieczeństwa, awariom strony i braku płynności (spowodowanym brakiem skalowalności).