Czym jest Remarketing?
Z pewnością zdarzyło Ci się kiedyś wejść na stronę ulubionego sklepu, dodać produkty do koszyka i nie sfinalizować z jakiegoś powodu zamówienia. Porzucony koszyk to dla sprzedawców prawdziwa zmora, dlatego wiele osób decyduje się na remarketing. Taka taktyka pozwala przypomnieć o firmie i zostawionych w koszyku produktach. Sprawdź, jak dzięki temu możesz zwiększyć sprzedaż i uzyskać większe zyski oraz czym różnią się remarketing a retargeting.
Remarketing – co to jest i jak działa?
Remarketing to strategia marketingowa polegająca na ponownym dotarciu do użytkowników, którzy wcześniej już mieli kontakt z marką lub odwiedzili jej stronę internetową. By można wdrożyć takie działanie, konieczne jest stworzenie sklepu internetowego czy witryny z usługami na serwerze. Możesz skorzystać z opcji hostingu czy serwerów wirtualnych. Dopiero po uzupełnieniu i otwarciu biznesu można przystąpić do działań marketingowych.
Dzięki remarketingowi reklamy mogą być kierowane do użytkowników, którzy już wykazali zainteresowanie produktem lub usługą, a następnie opuścili stronę internetową bez sfinalizowania transakcji. Działa na zasadzie technologii cookies do śledzenia użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową marki, a następnie pojawiają się na skrzynce mailowej wiadomości, które przypominają, że w koszyku wciąż czekają produkty.
Warto poznać zalety remarketingu. Dzięki niemu marki mogą zwiększyć skuteczność swoich kampanii reklamowych i przyciągnąć ponownie użytkowników, którzy już wykazali zainteresowanie ich ofertą. Ponadto pozwala to na zwiększenie świadomości marki oraz zaangażowania użytkowników, co może przekładać się na większą konwersję i sprzedaż. Można spotkać remarketing standardowy lub postawić na remarketing dynamiczny, czyli automatyczne wyświetlanie spersonalizowanych reklam w wyszukiwarce Google.
Remarketing a retargeting
Oprócz określenia remarketing można spotkać się z retargetingiem. Zdarza się, że oba pojęcia uznaje się za synonimiczne, co nie do końca jest prawdą. Wiesz już, czym jest remarketing, co to zatem retargeting? Remarketing i retargeting działają podobnie, ale wykorzystują inną strategię. W przypadku retargetingu użytkownikom wyświetlają się dopasowane reklamy w sieci, na przykład na Facebooku, Instagramie lub na stronach internetowych zewnętrznych. Często automatyzuje się proces poprzez Google Adwords. Warto pamiętać, że banery, które wyświetlają się na stronach, często są powtarzalne i irytują odwiedzających. Pamiętaj, by zadbać o ciekawe grafiki i regularnie je zmieniać. Dzięki retargetingowi marki mogą zwiększyć skuteczność swoich kampanii reklamowych, zwiększyć liczbę konwersji oraz przyciągnąć klientów, którzy są jeszcze niezdecydowani.
Remarketing i retargeting to dwie strategie marketingowe, które wykorzystują podobne technologie, ale różnią się kierunkiem kierowania reklam. Remarketing skupia się na ponownym dotarciu do użytkowników, którzy już wykazali zainteresowanie marką lub jej stroną internetową, a retargeting koncentruje się na kierowaniu reklam do użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami, ale jeszcze nie dokonali zakupu i przeglądali produkty. Obie metody można ze sobą łączyć.