Sprint Data Center • ul. Jagiellończyka 26, 10-062 Olsztyn
+48 89 522 12 20
info@sprintdatacenter.pl

Domena – czego dowiesz się o niej z historii innych przedsiębiorstw?

blog informacyjny dla użytkowników usług SDC

Created with Sketch.

Domena – czego dowiesz się o niej z historii innych przedsiębiorstw?

Domena bezsprzecznie wpływa na powodzenie przedsiębiorstwa. Chwytliwa nazwa zawierająca słowo kluczowe z pewnością jest bardziej zachęcająca i łatwiejsza do zapamiętania niż ciąg słów bądź skomplikowany numer na końcu adresu. Ponadto, dużo mówi o samym biznesie i sposobie jego prowadzenia – sprawdź, jaka powinna być domena i o czym pamiętać, by nie powielać błędów innych przedsiębiorstw.

Jaka powinna być domena?

Przede wszystkim powinna być krótka. Jeśli wszystkie opcje, które jako pierwsze przychodzą Ci do głowy, są zajęte – być może w zdobyciu atrakcyjnego adresu pomoże Ci domenołapacz. Krótka domena, po której klient od razu zorientuje się, w jakiej branży działasz, z pewnością zrobi dobre wrażenie. Inną opcją jest tworzenie wizerunku firmy od podstaw – budowanie świadomości marki w umyśle klientów nie jest łatwe, ale z pewnością jest lepszym wyjściem, niż skomplikowana domena.

Przy wyborze domeny warto kierować się nie tylko zasadą, że im krótsza i prostsza domena, tym lepiej. Możesz również postawić na słowa kluczowe, które trafiają w sedno tego, czym się zajmujesz, albo wybrać unikatowe domeny. Tanio zaproponuje Ci je usługa Sprint Data Center. Rejestracja jest prosta – dzięki niej szybko postawisz swoją stronę na nogi!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak domena z polskimi znakami wpływa na pozycjonowanie, sprawdź artykuł: https://www.sprintdatacenter.pl/blog/domeny-z-polskimi-znakami-a-pozycjonowanie/

Pamiętaj, by odnowić domenę na czas

Mnóstwo firm popełnia błąd nieopłacania domeny na czas. Choć niezwykle łatwo tego uniknąć, zaniedbania się zdarzają. Najlepiej jest zatem ustawić automatyczny proces płacenia, gdy zbliża się termin płatności. Utrata domeny i późniejszy proces jej odzyskiwania jest nie tylko żmudny i wpływa na pogorszenie się wizerunku marki, ale może być też kosztowny. W obecnym czasie kryzysu lepiej więc nie kusić losu.

Zabezpieczenie domeny – końcówki i pisownia

Liczy się nie tylko to, jakie słowa czy znaki znajdą się w domenie, ale też przerywniki – w końcu domena typu brak-tematu.pl różni się od domeny braktematu.pl (obie w chwili pisania artykułu nie istnieją). Wystarczy brak myślnika między dwoma członami, by dochodowa i popularna domena została w szybki sposób wykorzystana. Podobnie sytuacja wygląda, gdy chodzi o końcówki domen – ich zabezpieczenie ma ogromną wagę, o czym przekonała się firma informatyczna Amber Gold. Brak zabezpieczenia strony pod rozszerzeniem .com.pl sprawiło, że została ona zarejestrowana przez parabank, który w istocie okazał się piramidą finansową. Po upadku niesławnego parabanku firma informatyczna była zmuszona do zmiany domeny i nazwy.

Zabezpieczenie domeny to również posiadanie pewnego ich kompletu. Jest to rada dla większych firm, które często inwestują w akcje marketingowe. Zarejestrowanie hasła reklamowego jako domeny jest świetnym posunięciem, które pozwala sporo zaoszczędzić. Co więcej, zabezpiecza firmę przez niechcianymi sytuacjami, jak na przykład przechwycenie domeny zanim zdąży ją zarejestrować przedsiębiorstwo. Ważne jest też, by pamiętać o śledzeniu informacji związanych z domenami – brak wiedzy o uruchamianiu nowej końcówki daje szansę cyberaquatersom do zajęcia nazwy znanej firmy. Popularne marki mogą więc słono zapłacić za to zaniedbanie.