Jak wybrać nazwę i logo firmy?
Masz już pomysł na swoją własną działalność? Opracowałeś już biznesplan? Wszystko już gotowe, ale nadal masz wątpliwości co do wyboru nazwy oraz logo swojego przedsiębiorstwa? To ważne elementy, od których zależeć będzie Twój sukces. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę w ich doborze.
Zwiększ swoją rozpoznawalność
Zanim otworzysz swoją firmę, przemyśl jaką nazwę wybrać. Powinna być chwytliwa i budzić pozytywne skojarzenia, a co najważniejsze musi być prosta. Należy ją tak dobrać, aby łatwo było ją wymówić i zapisać ze słuchu. Dobrze, żeby nie była za długa. Dzięki temu Twoi klienci nie będą mieli problemów z jej zapamiętywaniem. Nazwa powinna kojarzyć się z branżą, w której działasz. Postaw jednak na taką, która wyróżni Cię wśród konkurencji i unikaj sztampowych rozwiązań. Nie używaj również skrótów i akronimów, które ciężko będzie rozszyfrować. Ważna jest wolna domena internetowa. Posiadanie strony internetowej to aktualnie obowiązkowa pozycja przy zakładaniu firmy. Pozytywnie wpływa na rozpoznawalność i wizerunek przedsiębiorstwa.
Jeśli chcesz zachować oryginalne brzmienie nazwy Twojego biznesu, w której pojawiają się znaki diakrytyczne: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ż oraz ź, to odpowiednia będzie domena z polskimi znakami. Trudniej ją jednak wypozycjonować, ponieważ algorytmy Google nie rozpoznają liter, charakterystycznych dla języka polskiego. Ruch będzie mniejszy, jednak przez to, że wiele osób wpisuje w wyszukiwarkę nazwy ze znakami diakrytycznymi zwiększa się prawdopodobieństwo, że trafią bezpośrednio na Twoją stronę. Dodatkowo taka domena uchroni Cię przed działaniem nieuczciwej konkurencji.
Odpowiednie logo
Kolejną ważną kwestią jest odpowiednio zaprojektowane logo. Powinno być proste i ponadczasowe, a jego przekaz jasny. Warto pamiętać również o kwestiach psychologicznych. Dobór kolorów wpływa na emocje odbiorców, tak samo jak zastosowane kształty, które powinny mieć określone proporcje. Duże znaczenie ma również nadawanie charakteru literom, dzięki czemu możesz regulować ich akcent, ton, rytm, budując tym postrzeganie swojej marki. Stworzenie projektu logo, które będzie przyciągało wzrok i zapadało w pamięć wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy.
Ułatwienie dla prowadzenia biznesu
Aby klienci mieli dostęp do Twojej strony internetowej o każdej porze dnia potrzebny jest serwer dedykowany lub hosting www. Różnice pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami są znaczące, a wyboru należy dokonać wedle własnych preferencji. Dzięki temu możesz tam gromadzić potrzebne dane, takie jak: adresy e-mail, pliki multimedialne czy zdjęcia. Wybierz pakiet najbardziej odpowiadający potrzebom Twojego przedsiębiorstwa i zapewnij sobie wsparcie, stabilną stronę oraz bezpieczeństwo.