Tworzenie domeny z myślnikiem – lepiej z czy bez?
Decydując się na własną działalność w internecie, czy to w postaci sklepu, czy bloga, jednym z najważniejszych aspektów jest dobranie odpowiedniej nazwy. To ona będzie stanowiła wizytówkę marki, dlatego musi być przemyślana, chwytliwa i zapadająca w pamięć. Jeśli już masz idealną nazwę, drugim etapem będzie zarejestrowanie domeny. W przypadku, gdy nasza nazwa jest długa, kwestią podlegającą zastanowieniu jest to, czy użyć znaków oddzielających poszczególne słowa. Najprościej wykorzystać myślnik, jednak czy to dobry pomysł?
Domena musi być łatwa do zapamiętania
Kluczem udanego adresu strony internetowej jest prostota. Im krótsza nazwa, tym lepsza. Jednak czasem trudno uniknąć dwuczłonowej lub trójczłonowej frazy (dłuższe nie są mile widziane w żadnej formie). Najważniejsze, by dało się ją zapamiętać i by można było szybko ją wpisać w wyszukiwarkę. Tym samym odradzane jest używanie wszelkich ozdobników i znaków specjalnych – raczej nie ma możliwości, że użytkownik zapamięta nazwę Twojej domeny, jeśli znajdą się w niej np. cyfry. Z kolei domena z wykorzystaniem myślnika jest bardziej czytelna, ale odbiorca może mieć problem z zapamiętaniem, że zapisuje się ją właśnie w ten sposób.
Internet to wciąż, mimo wszystko, przede wszystkim medium pisane. Jeśli właśnie tak je potraktujemy, domena z myślnikiem okaże się korzystniejsza. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, jak nazwa strony będzie prezentowała się na drukowanych materiałach promocyjnych.
Domena z polskimi znakami https://www.sprintdatacenter.pl/tanie-domeny-rejestracja-domen również nie jest dobrym pomysłem. Adres pozbawiony liter z „ogonkami” wygeneruje zdecydowanie większy ruch.
Nazwa domeny a pozycjonowanie
Kluczowym elementem rozstrzygającym, czy powinniśmy założyć domenę z myślnikiem, jest określenie, czy zależy nam na dobrym pozycjonowaniu. Jeśli nazwa naszego sklepu funkcjonuje również poza siecią, w formie mówionej, to adres pozbawiony jakichkolwiek znaków będzie zdecydowanie lepszy. Prościej podyktować drugiej osobie: „twojastronapl”, niż „twoja strona myślnik pl”.
W przypadku, gdy chcemy, żeby serwis znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwania, bardziej korzystnym wyborem jest nazwa domeny z wykorzystaniem myślnika. Takie adresy Google traktuje jako słowa oddzielone spacją, a jeśli nazwa naszej firmy to jednocześnie słowa kluczowe (np. tanie domeny internetowe), frazy pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie i zwiększą liczbę odwiedzin.
Domena a responsywność
Coraz więcej osób do przeglądania internetu wykorzystuje telefony czy tablety. Tam, w przeciwieństwie do komputera, nie mamy od razu pełnej klawiatury. Co za tym idzie, wpisanie adresu z użyciem myślnika zabierze odrobinę dłużej, skoro będziemy musieli dodatkowo rozwinąć tabelę znaków specjalnych. Internauta nie lubi komplikować sobie życia, chce możliwie jak najszybciej dotrzeć do poszukiwanej informacji. Skomplikowana nazwa sprawi, że może zniechęcić się do wejścia na naszą stronę.
Załóż dwie domeny
Złotym środkiem w sytuacji, kiedy nie wiemy, czy zdecydować się na domenę z myślnikiem czy bez, jest zarejestrowanie obu adresów. Po pewnym czasie będziemy w stanie ocenić, na którym z nich jest większy ruch. Wtedy można ustawić przekierowanie 301 z jednej strony do drugiej. Bez względu na to, którą wersję adresu wpisze użytkownik, i tak trafi do naszej firmy.