Sprint Data Center • ul. Jagiellończyka 26, 10-062 Olsztyn
+48 89 522 12 20
info@sprintdatacenter.pl

Wybór odpowiedniego sklepu internetowego na start

blog informacyjny dla użytkowników usług SDC

Created with Sketch.

Wybór odpowiedniego sklepu internetowego na start

Sytuacja ekonomiczna, pandemia czy po prostu chęć wprowadzenia zmian w życiu często mobilizują do tworzenia własnego miejsca na rynku pracy. Sam pomysł, założenie działalności i później obsługa biznesu na początku nie wydaje się być skomplikowana. Warto jednak pamiętać, że prowadzenie, nawet małej firmy wiąże się z wieloma wydatkami, obowiązkami i formalnościami. Jak zacząć prowadzenie własnego sklepu internetowego w sieci i o co warto zadbać?

Jak otworzyć sklep w sieci?

Jeżeli już znalazłeś niszę na rynku, wiesz, że chcesz prowadzić własny sklep internetowy to czas przejść do działania. Na początku trzeba wybrać domenę dla strony, czyli adres www. Wybierz odpowiednią nazwę razem z rozszerzeniem i wykup ofertę. Adres prowadzi do zawartości, którą widzą Twoi klienci w postaci różnych funkcjonalności oraz samego designu strony. Domenę możesz przypisać do hostingu lub zainstalować na serwerze. Od Ciebie zależy, na jakie rozwiązanie postawisz. Dobre serwery na sklep internetowy obecnie nie kosztują wiele, a wsparcie techniczne specjalistów jest nieocenione, dlatego warto przemyśleć to rozwiązanie.

Jeżeli już wybierzesz odpowiednie serwery www, kolejnym krokiem będzie wybór odpowiedniego oprogramowania. Tutaj możesz postawić na gotowe rozwiązanie w modelu SaaS, które opiera się na subskrybowaniu danego oprogramowania i cyklicznych opłatach. Dzięki temu można kupić praktycznie gotowy do wdrożenia szablon. Oczywiście każdy możesz zmodyfikować pod swój biznes od personalizacji kolorów, przez dodawanie treści i zdjęć, aż po stworzenie bloga. Kolejnym krokiem będzie uzupełnienie asortymentu. Wcześniej warto wykonać sesję produktową, przygotować opisy, dodać niezbędne informacje pod każdą ofertą. Warto również podzielić asortyment na kategorie, umożliwić klientowi swobodne wyszukiwanie, dodać opcję zamieszczenia opinii, uruchomić system płatności czy możliwość podglądu statusu zamówienia po zalogowaniu od konta. Pamiętaj również o formalnościach – na stronie musi znaleźć się regulamin, informacje o polityce prywatności, dane kontaktowe. Warto zamieścić także informacje o kosztach i czasie dostaw lub kilka słów o samej firmie.

Bezpieczeństwo danych

Odpowiednie serwery www na sklep internetowy to nie wszystko. Jako właściciel musisz zadbać o bezpieczeństwo danych, które przechowujesz. Współpracując z nami otrzymujesz ochronę przed atakami DDOS. Kolejnym krokiem będzie zainstalowanie certyfikatu SSL. Jego zadaniem jest szyfrowanie połączenia pomiędzy komputerem a serwerem, dzięki czemu dane wrażliwe (hasła, numery kart, dane osobowe) pozostają bezpieczne. Strony z SSL oznaczone są na pasku przeglądarki kłódką oraz prefiksem HTTPS. Takie witryny lepiej pozycjonują się w wyszukiwarce Google i zyskują większe zaufanie wśród klientów. Jeżeli połączysz serwery www na sklep internetowy wyposażone w odpowiednią ochronę i strony SSL otrzymasz stabilną, sprawnie działającą witrynę, na której robienie zakupów będzie nie tylko przyjemne, ale także bezpieczne.

Serwer pod sklep internetowy w Sprint Data Center to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają stabilnej, sprawdzonej i profesjonalnej usługi. Oferowane wsparcie techniczne, szczególnie na początku prowadzenia biznesu w sieci będzie nieocenione. Postaw na nowoczesną formę i dołącz do grona przedsiębiorców, którzy odnieśli sukces.